Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Sagetator
(22 Noiembrie - 20 Decembrie)
Chiar daca ziua va incepe foarte bine pentru tine, nu te entuziasma prea tare! Ai face bine sa iti pastrezi anumite rezerve de energie si pentru seara! Nu stii ce surprize poti avea.
› vrei zodia taCultura generala
Pentru a se apara de dusmani camila isi foloseste gura pentru a musca sau chiar scuipa, iar daca pericolul este mare ajunge sa-si calce atacatori in picioare.
› vrei mai multBancul zilei
Cineva suna la usa, iar barbatul deschide. Moartea in fata lui ai spune: -Am venit dupa viata ta ! Barbatul se intoarce si-o striga pe nevasta-sa: -Viata mea! Pe tine te cauta!
› vrei mai multShop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005
Subiecte Oral
Limba franceza - subiect - examen oral
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 69367 bytes |
MINISTERUL EDUCATIEI Sl CERCETARII SERVICIUL NATIONAL
DE EVALUARE Sl EXAMINARE
BACALAUREAT 2005
LIMBA FRANCEZA
PROBA ORALA
INSTRUCTIUNI
(1-2 ore, 3-4 ore, bilingv si Minoritati / L3)
I. OBIECTIVE DE EVALUARE
in cadrul probei orale la limba franceza, in prezentarea raspunsului sau, candidatul
trebuie sa faca dovada stapanirii urmatoarelor capacitati si elemente de competenta:
- sa citeasca cu acuratete, fluent, un text necunoscut si sa faca dovada intelegerii
acestuia (extragand si / sau prelucrand anumite informatii din text);
- sa formuleze clar, corect si coerent, raspunsul solicitat de cerintele cuprinse
in biletul de examen;
- sa realizeze un discurs oral pe o tema data , adaptand expunerea orala (limbajul,
exprimarea, prezentarea etc.) la cerintele formulate in biletul de examen;
- sa utilizeze limba franceza, potrivit contextului de comunicare.
II. STRUCTURA BILETULUI DE EXAMEN
Biletul de examen pentru proba orala contine 2 subiecte :
- un subiect I, care vizeaza citirea si intelegerea globala a unui text la prima
vedere;
- un subiect II, care solicita sustinerea unei expuneri orale pe o problematica
aleasa din tematica prevazuta de Programa scolara (seria liceu) si Programa
de bacalaureat pentru limba franceza, 2005.
Subiectul I (intelegerea unui text)
Subiectul I va contine un text necunoscut, nestudiat anterior, ale carui cerinte
se refera la:
citirea cu voce tare a textului, comentarea textului sau a unei fraze din text
/ exprimarea unei opinii personale motivate, in legatura cu un subiect / o situatie
/ ideile / continutul textului.
Subiectul II (monolog pe o tema data)
Temele pentru monologuri - preluate din Programa de bacalaureat pentru limba
franceza, 2005, aprobata si publicata pe Internet - sunt inspirate din tot ceea
ce reprezinta realitatea inconjuratoare, viata de fiecare zi, experienta personala
si experienta umana in general.
TEXTE si TEME
Textele si temele vor fi alese luand in considerare caracteristici comune precum:
a) Sursa : pasaje din carti, articole de presa (din ziare, reviste) in limba
franceza;
b) Tipul de text: text autentic literar / neliterar;
c) Dimensiune (numar de cuvinte,): in functie de profil (150 - 350 de cuvinte)
d) Dificultate : in raport cu numarul de ore de studiu saptamanal, fara a depasi
gradul
de dificultate al textelor din manualele de limba franceza.
Diferentierile - pe categorii - se vor face din punct de vedere calitativ (marind
gradul de dificultate al unui text / al unei sarcini de lucru, de la Minoritati
/L3 la bilingv).
e) Domenii: in general, textele si temele vor fi selectate din urmatoarele domenii:
1-2 ore, 3- 4 ore si bilingv
- Viata personala si sociala: identitate /CV; tinerii si comunitatea, tinerii
si idolii lor, relatii intre tineri, idealuri si proiecte, sentimente; familia:
membri, ocupatii; sanatate (droguri/SIDA/tabagismul/alcoolul...)etc;
- Viata cotidiana: convorbiri telefonice; magazine; mijloace de transport; restaurant,
hotel, camping; aeroport, gara , posta, banca; meteo etc.
- Timp liber, week-end / vacanta; calatorii, activitati (lectura, sport, muzica,
dans ...) etc;
- Societate: educatie; cultura (cinema, teatru, muzee, festivaluri...); mass-media;
moda; conflicte intre generatii; munca / somaj; violenta / non-violenta etc.
- Mediul inconjurator, oras/sat; poluarea si ocrotirea mediului inconjurator
etc.
- Spatiul francofon: Franta contemporana (evenimente marcante); orase si provincii;
obiceiuri, traditii, sarbatori; personalitati culturale si stiintifice; francofonia
si tarile francofone;
- Comunitatea europeana: locuri si monumente europene (inclusiv din Romania);
patrimoniul cultural, stiintific si tehnic european (inclusiv contributii si
personalitati romanesti); ecouri ale culturii romanesti in plan european; institutii
europene etc.
Minoritati /L3
- Viata personala si sociala: identitate; tinerii si idolii lor, relatii intre
tineri, sentimente; sanatate; moda si vestimentatie etc.
- Viata cotidiana: pe strada, magazine, posta, banca, mijloace de transport;
timp liber (sport, jocuri, muzica, dans, cinema ...), activitati, calatorii
(aeroport, gara, vama); profesii, meserii; vremea etc.
- Spatiul francofon: orase si provincii; traditii si sarbatori; francofonia.
- Spatiul cultural romanesc: monumente, locuri, personalitati marcante.
III. PRECIZARI
In sarcina comisiei de examen va fi asamblarea biletelor pentru proba orala.
Aceste bilete vor respecta structura prezentata la punctul II, combinand un
subiect de tipul I cu un subiect de tipul al ll-lea.
In abordarea primului subiect, cerintele formulate pe baza textului dat, se
vor constitui in raspunsuri punctuale, in general.
Abordarea subiectului al ll-lea presupune prezentarea unui subiect / exprimarea
unei opinii / sustinerea unei argumentari orale pe o tema data.
Examinatorii vor urmari atat aplicarea cunostintelor, cat si constructia discursului
(relatare / descriere / exprimarea unei opinii / argumentare ...), prin evaluarea
elementelor pozitive din raspunsurile candidatului.
Profesorii examinatori pot interveni cu intrebari ajutatoare, de regula dupa
ce candidatul si-a prezentat raspunsurile, numai daca se considera necesar acest
lucru.
Candidatul la proba orala are la dispozitie 15-20 de minute pentru elaborarea
raspunsurilor si 10-15 minute pentru expunere. El are dreptul sa ia un al doilea
bilet, caz in care nota va fi scazuta cu doua puncte* .
IV. MODELE DE SUBIECTE
Doua modele de bilete de examen, care contin un subiect I si un subiect II,
sunt prezentate in continuare.
1-2 ore si Minoritati /L3
BILETUL NR. ... 1.
- Lisez a haute voix le texte ci-dessous.
Des cadeaux toute l'annee
En plus de la gratuite exceptionnelle des mercredis de novembre, le Louvre offre
d'autres avantages aux moins de 26 ans. Moyennant 15 € pour l'annee, Ies
jeunes beneficient de janvier a decembre d'un acces libre et illimite aux collections
du musee et aux expositions temporaires. En presentant la Carte Louvre Jeune,
ils profitent d'une entree privilegiee, sans attente, par le passage Richelieu,
la galerie du Carrousel et la porte des Lions. Mieux: une invitation est mise
a leur disposition pour que la personne de leur choix Ies accompagne gratuitement,
en nocturne, Ies lundis et Ies mercredis. Enfin, des reductions de 5 a 10 %1
leur sont accordees a la librairie, dans Ies cafes et Ies restaurants du musee.
1 % = pour cent Frederique Jourdan, Le Parisien
- Quel interet voyez-vous a cette initiative ? Donnez un point de vue personnel.
2. Quelle est la personnalite artistique, roumaine ou etrangere, que vous aimez
le plus ? Pourquoi ?
* conform Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat
2005
3-4 ore si bilingv
BILETUL NR. ... 1.
- Lisez a haute voix le texte ci-dessous.
Pour une France championne des loisirs
Quel est le lien entre Zinedine Zidane, Jean-Marie Messier, Castorama et le
Guide Rouge Michelin ? Tous contribuent, par leurs performances dans leurs domaines
respectifs, a faire potentiellement de la France le champion du monde des loisirs.
"Distraction a laquelle on se livre pendant qu'on est libre de tout travail
", pour reprendre la definition du " Petit Larousse ", Ies loisirs constituent
en effet une industrie de services qui va du sport au divertissement, en passant
par Ies activites de la maison ou le tourisme. Symbolisee par Ies 35 heures,
cette " civilisation des cigales " est paradoxalement une enorme chance pour
l'economie et la culture francaises.
Jerome Doncieux, Les Echos
- Pourquoi la semaine de travail de 35 heures est-elle definie comme " la civilisation
des cigales ", a votre avis ?
2. "Le monde s'inquiete de la predominance de l'anglo-americain et du risque
d'uniformisation culturelle. " Et vous, qu'est-ce que vous en pensez ?
Cerintele formulate pe baza tematicii prezentata la punctul II vor fi predate
comisiilor de examen in plicuri sigilate, in preziua examenului oral.
V. BAREME DE NOTARE
Pentru a aprecia discursul candidatului, fiecare dintre cei doi examinatori
va aplica baremul de evaluare a raspunsului oral, prezentat la pagina urmatoare,
respectand precizarile din Metodologia de organizare si desfasurare a examenului
de bacalaureat 2005.
Punctajul este de la 10 la 100 si corespunde notelor de la 1 la 10.
Nota finala acordata candidatului este pe scara 1:10, realizata prin impartirea
la 10 a punctajului obtinut la cele doua subiecte, conform baremului de evaluare.
De exemplu : 80 de puncte : 10 = nota 8.
In cazul punctajelor de evaluare fractionare, acestea se rotunjesc la cel mai
apropiat intreg (in cazul fractiunilor de 50 de sutimi, rotunjirea se face in
favoarea elevului).
BACALAUREAT 2005 PROBA ORALA: 1 -2 ore, 3-4 ore,
LIMBA FRANCEZA bilingv si Minoritati / L3
BAREM DE NOTARE
SUBIECTUL I - 45 puncte PUNCTAJ
Se evalueaza:
-> citirea 15 puncte
15 puncte: pronuntie clara , fluenta, fara erori / cu foarte putine erori de
articulare 10 puncte: pronuntie relativ corecta, cu putine erori de articulare
5 puncte: pronuntie ezitanta, cu multe erori de articulare
0 puncte: nu reuseste sa citeasca textul
-> intelegerea unui text scris 30 puncte
prin exprimarea parerilor personale
(intelegerea si interpretarea competenta, personala a textului / a ideilor din
text;
prezentarea, comentarea unei afirmatii / opinii / idei; justificarea parerilor
exprimate)
- incadrarea in cerinta, in tema data 5 puncte
5 puncte : respecta cerinta in totalitate 3 puncte : respecta partial cerinta
0 puncte : nu respecta cerinta
- continutul de idei 5 puncte
5 puncte : raspuns corect, complet, convingator; parerile / ideile exprimate
sunt
pertinente, interesante, originale 3 puncte : raspuns partial corect / incomplet;
parerile / ideile contin unele elemente
de originalitate 0 puncte : raspuns incorect, incomplet, neconvingator
- prezentare / expunere 5 puncte
5 puncte : discurs clar, bine structurat, coerent
3 puncte : discurs usor confuz, vag structurat, repetitiv
0 puncte : discurs confuz, nestructurat, incoerent
- corectitudine gramaticala 5 puncte
5 puncte : utilizeaza corect structuri de limba variate si cuvinte de legatura
3 puncte : utilizeaza partial corect structuri gramaticale fundamentale 0 puncte
: nu utilizeaza corect structuri lingvistice uzuale
- vocabular 5 puncte
5 puncte : utilizeaza un vocabular bogat, adecvat
3 puncte : utilizeaza un vocabular limitat, partial adecvat
0 puncte : utilizeaza un vocabular restrans, inadecvat
- pronuntie, intonatie, fluenta 5 puncte
5 puncte : expunere fluenta, corecta (cu foarte putine/fara greseli), expresiva
3 puncte : expunere fluenta, in general, cu unele greseli de pronuntie si intonatie
0 puncte : expunere ezitanta, cu multe greseli de pronuntie si intonatie, care
afecteaza intelegerea mesajului
SUBIECTUL II - 45 puncte
Se evalueaza exprimarea orala (monolog oral) 45 puncte
(capacitatea de a exprima idei / un punct de vedere personal, motivat; pertinenta
ideilor)
- tratarea completa a subiectului, conform cerintei 10 puncte
(prezentare / relatare /descriere / comentariu / exprimarea unui punct de vedere
personal / argumentare)
10 puncte : respecta cerinta in totalitate 5 puncte : respecta partial cerinta
0 puncte : nu respecta cerinta
- continut de idei 10 puncte
(pareri / idei pertinente, interesante, originale; exemple relevante, cu referiri
la viata cotidiana / la experienta personala )
10 puncte : raspuns corect, complet, convingator; pareri / idei pertinente,
interesante, originale; exemple relevante, adecvate 5 puncte : raspuns partial
corect, incomplet; pareri /idei cu unele elemente de originalitate; exemple
partial relevante / adecvate 0 puncte : raspuns incorect, incomplet, neconvingator;
exemple nerelevante / inexistente
- prezentare / expunere 10 puncte
10 puncte : discurs clar, structurat si coerent 5 puncte : discurs usor confuz,
vag structurat, repetitiv 0 puncte : discurs confuz, nestructurat, incoerent
- corectitudine gramaticala 5 puncte
5 puncte : utilizeaza corect structuri de limba variate si cuvinte de legatura
3 puncte : utilizeaza partial corect structuri gramaticale fundamentale 0 puncte
: nu utilizeaza corect structuri lingvistice uzuale
- vocabular 5 puncte
5 puncte : utilizeaza un vocabular bogat, adecvat
3 puncte : utilizeaza un vocabular limitat, partial adecvat
0 puncte : utilizeaza un vocabular restrans, inadecvat
- pronuntie, intonatie, fluenta 5 puncte
5 puncte : expunere fluenta, corecta (fara /cu foarte putine greseli), expresiva
3 puncte : expunere fluenta, in general, cu unele greseli de pronuntie si intonatie
0 puncte : expunere ezitanta, cu multe greseli de pronuntie si intonatie, care
afecteaza intelegerea mesajului
Din oficiu: 10 puncte TOTAL: 100 puncte
NOTA:
- Ambele subiectele sunt obligatorii.
- Se acorda din oficiu 10 puncte.
- Timp de pregatire: 15-20 minute.
- Timp de expunere: 10-15 minute.