Horoscopul zilei

Sagetator
(22 Noiembrie - 20 Decembrie)


Chiar daca ziua va incepe foarte bine pentru tine, nu te entuziasma prea tare! Ai face bine sa iti pastrezi anumite rezerve de energie si pentru seara! Nu stii ce surprize poti avea.

› vrei zodia ta

Cultura generala

Pentru a se apara de dusmani camila isi foloseste gura pentru a musca sau chiar scuipa, iar daca pericolul este mare ajunge sa-si calce atacatori in picioare.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Cineva suna la usa, iar barbatul deschide. Moartea in fata lui ai spune: -Am venit dupa viata ta ! Barbatul se intoarce si-o striga pe nevasta-sa: -Viata mea! Pe tine te cauta!

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005


Subiecte Oral



Limba franceza - subiect - examen oral

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 69367 bytes

MINISTERUL EDUCATIEI Sl CERCETARII SERVICIUL NATIONAL DE EVALUARE Sl EXAMINARE
BACALAUREAT 2005

LIMBA FRANCEZA
PROBA ORALA

INSTRUCTIUNI
(1-2 ore, 3-4 ore, bilingv si Minoritati / L3)
I. OBIECTIVE DE EVALUARE
in cadrul probei orale la limba franceza, in prezentarea raspunsului sau, candidatul trebuie sa faca dovada stapanirii urmatoarelor capacitati si elemente de competenta:
- sa citeasca cu acuratete, fluent, un text necunoscut si sa faca dovada intelegerii acestuia (extragand si / sau prelucrand anumite informatii din text);
- sa formuleze clar, corect si coerent, raspunsul solicitat de cerintele cuprinse in biletul de examen;
- sa realizeze un discurs oral pe o tema data , adaptand expunerea orala (limbajul, exprimarea, prezentarea etc.) la cerintele formulate in biletul de examen;
- sa utilizeze limba franceza, potrivit contextului de comunicare.
II. STRUCTURA BILETULUI DE EXAMEN
Biletul de examen pentru proba orala contine 2 subiecte :
- un subiect I, care vizeaza citirea si intelegerea globala a unui text la prima vedere;
- un subiect II, care solicita sustinerea unei expuneri orale pe o problematica aleasa din tematica prevazuta de Programa scolara (seria liceu) si Programa de bacalaureat pentru limba franceza, 2005.
Subiectul I (intelegerea unui text)
Subiectul I va contine un text necunoscut, nestudiat anterior, ale carui cerinte se refera la:
citirea cu voce tare a textului, comentarea textului sau a unei fraze din text / exprimarea unei opinii personale motivate, in legatura cu un subiect / o situatie / ideile / continutul textului.
Subiectul II (monolog pe o tema data)
Temele pentru monologuri - preluate din Programa de bacalaureat pentru limba franceza, 2005, aprobata si publicata pe Internet - sunt inspirate din tot ceea ce reprezinta realitatea inconjuratoare, viata de fiecare zi, experienta personala si experienta umana in general.
TEXTE si TEME
Textele si temele vor fi alese luand in considerare caracteristici comune precum:
a) Sursa : pasaje din carti, articole de presa (din ziare, reviste) in limba franceza;
b) Tipul de text: text autentic literar / neliterar;
c) Dimensiune (numar de cuvinte,): in functie de profil (150 - 350 de cuvinte)
d) Dificultate : in raport cu numarul de ore de studiu saptamanal, fara a depasi gradul
de dificultate al textelor din manualele de limba franceza.
Diferentierile - pe categorii - se vor face din punct de vedere calitativ (marind gradul de dificultate al unui text / al unei sarcini de lucru, de la Minoritati /L3 la bilingv).
e) Domenii: in general, textele si temele vor fi selectate din urmatoarele domenii:
1-2 ore, 3- 4 ore si bilingv
- Viata personala si sociala: identitate /CV; tinerii si comunitatea, tinerii si idolii lor, relatii intre tineri, idealuri si proiecte, sentimente; familia: membri, ocupatii; sanatate (droguri/SIDA/tabagismul/alcoolul...)etc;
- Viata cotidiana: convorbiri telefonice; magazine; mijloace de transport; restaurant, hotel, camping; aeroport, gara , posta, banca; meteo etc.
- Timp liber, week-end / vacanta; calatorii, activitati (lectura, sport, muzica, dans ...) etc;
- Societate: educatie; cultura (cinema, teatru, muzee, festivaluri...); mass-media; moda; conflicte intre generatii; munca / somaj; violenta / non-violenta etc.
- Mediul inconjurator, oras/sat; poluarea si ocrotirea mediului inconjurator etc.
- Spatiul francofon: Franta contemporana (evenimente marcante); orase si provincii; obiceiuri, traditii, sarbatori; personalitati culturale si stiintifice; francofonia si tarile francofone;
- Comunitatea europeana: locuri si monumente europene (inclusiv din Romania); patrimoniul cultural, stiintific si tehnic european (inclusiv contributii si personalitati romanesti); ecouri ale culturii romanesti in plan european; institutii europene etc.
Minoritati /L3
- Viata personala si sociala: identitate; tinerii si idolii lor, relatii intre tineri, sentimente; sanatate; moda si vestimentatie etc.
- Viata cotidiana: pe strada, magazine, posta, banca, mijloace de transport; timp liber (sport, jocuri, muzica, dans, cinema ...), activitati, calatorii (aeroport, gara, vama); profesii, meserii; vremea etc.
- Spatiul francofon: orase si provincii; traditii si sarbatori; francofonia.
- Spatiul cultural romanesc: monumente, locuri, personalitati marcante.
III. PRECIZARI
In sarcina comisiei de examen va fi asamblarea biletelor pentru proba orala. Aceste bilete vor respecta structura prezentata la punctul II, combinand un subiect de tipul I cu un subiect de tipul al ll-lea.
In abordarea primului subiect, cerintele formulate pe baza textului dat, se vor constitui in raspunsuri punctuale, in general.
Abordarea subiectului al ll-lea presupune prezentarea unui subiect / exprimarea unei opinii / sustinerea unei argumentari orale pe o tema data.
Examinatorii vor urmari atat aplicarea cunostintelor, cat si constructia discursului (relatare / descriere / exprimarea unei opinii / argumentare ...), prin evaluarea elementelor pozitive din raspunsurile candidatului.
Profesorii examinatori pot interveni cu intrebari ajutatoare, de regula dupa ce candidatul si-a prezentat raspunsurile, numai daca se considera necesar acest lucru.
Candidatul la proba orala are la dispozitie 15-20 de minute pentru elaborarea raspunsurilor si 10-15 minute pentru expunere. El are dreptul sa ia un al doilea bilet, caz in care nota va fi scazuta cu doua puncte* .
IV. MODELE DE SUBIECTE
Doua modele de bilete de examen, care contin un subiect I si un subiect II, sunt prezentate in continuare.
1-2 ore si Minoritati /L3
BILETUL NR. ... 1.
- Lisez a haute voix le texte ci-dessous.
Des cadeaux toute l'annee
En plus de la gratuite exceptionnelle des mercredis de novembre, le Louvre offre d'autres avantages aux moins de 26 ans. Moyennant 15 € pour l'annee, Ies jeunes beneficient de janvier a decembre d'un acces libre et illimite aux collections du musee et aux expositions temporaires. En presentant la Carte Louvre Jeune, ils profitent d'une entree privilegiee, sans attente, par le passage Richelieu, la galerie du Carrousel et la porte des Lions. Mieux: une invitation est mise a leur disposition pour que la personne de leur choix Ies accompagne gratuitement, en nocturne, Ies lundis et Ies mercredis. Enfin, des reductions de 5 a 10 %1 leur sont accordees a la librairie, dans Ies cafes et Ies restaurants du musee.
1 % = pour cent Frederique Jourdan, Le Parisien
- Quel interet voyez-vous a cette initiative ? Donnez un point de vue personnel.
2. Quelle est la personnalite artistique, roumaine ou etrangere, que vous aimez le plus ? Pourquoi ?
* conform Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat 2005

3-4 ore si bilingv
BILETUL NR. ... 1.
- Lisez a haute voix le texte ci-dessous.
Pour une France championne des loisirs
Quel est le lien entre Zinedine Zidane, Jean-Marie Messier, Castorama et le Guide Rouge Michelin ? Tous contribuent, par leurs performances dans leurs domaines respectifs, a faire potentiellement de la France le champion du monde des loisirs. "Distraction a laquelle on se livre pendant qu'on est libre de tout travail ", pour reprendre la definition du " Petit Larousse ", Ies loisirs constituent en effet une industrie de services qui va du sport au divertissement, en passant par Ies activites de la maison ou le tourisme. Symbolisee par Ies 35 heures, cette " civilisation des cigales " est paradoxalement une enorme chance pour l'economie et la culture francaises.
Jerome Doncieux, Les Echos
- Pourquoi la semaine de travail de 35 heures est-elle definie comme " la civilisation des cigales ", a votre avis ?
2. "Le monde s'inquiete de la predominance de l'anglo-americain et du risque d'uniformisation culturelle. " Et vous, qu'est-ce que vous en pensez ?
Cerintele formulate pe baza tematicii prezentata la punctul II vor fi predate comisiilor de examen in plicuri sigilate, in preziua examenului oral.
V. BAREME DE NOTARE
Pentru a aprecia discursul candidatului, fiecare dintre cei doi examinatori va aplica baremul de evaluare a raspunsului oral, prezentat la pagina urmatoare, respectand precizarile din Metodologia de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat 2005.
Punctajul este de la 10 la 100 si corespunde notelor de la 1 la 10.
Nota finala acordata candidatului este pe scara 1:10, realizata prin impartirea la 10 a punctajului obtinut la cele doua subiecte, conform baremului de evaluare.
De exemplu : 80 de puncte : 10 = nota 8.
In cazul punctajelor de evaluare fractionare, acestea se rotunjesc la cel mai apropiat intreg (in cazul fractiunilor de 50 de sutimi, rotunjirea se face in favoarea elevului).

BACALAUREAT 2005 PROBA ORALA: 1 -2 ore, 3-4 ore,
LIMBA FRANCEZA bilingv si Minoritati / L3

BAREM DE NOTARE

SUBIECTUL I - 45 puncte PUNCTAJ
Se evalueaza:
-> citirea 15 puncte
15 puncte: pronuntie clara , fluenta, fara erori / cu foarte putine erori de articulare 10 puncte: pronuntie relativ corecta, cu putine erori de articulare
5 puncte: pronuntie ezitanta, cu multe erori de articulare
0 puncte: nu reuseste sa citeasca textul
-> intelegerea unui text scris 30 puncte
prin exprimarea parerilor personale
(intelegerea si interpretarea competenta, personala a textului / a ideilor din text;
prezentarea, comentarea unei afirmatii / opinii / idei; justificarea parerilor exprimate)
- incadrarea in cerinta, in tema data 5 puncte
5 puncte : respecta cerinta in totalitate 3 puncte : respecta partial cerinta 0 puncte : nu respecta cerinta
- continutul de idei 5 puncte
5 puncte : raspuns corect, complet, convingator; parerile / ideile exprimate sunt
pertinente, interesante, originale 3 puncte : raspuns partial corect / incomplet; parerile / ideile contin unele elemente
de originalitate 0 puncte : raspuns incorect, incomplet, neconvingator
- prezentare / expunere 5 puncte
5 puncte : discurs clar, bine structurat, coerent
3 puncte : discurs usor confuz, vag structurat, repetitiv
0 puncte : discurs confuz, nestructurat, incoerent
- corectitudine gramaticala 5 puncte
5 puncte : utilizeaza corect structuri de limba variate si cuvinte de legatura 3 puncte : utilizeaza partial corect structuri gramaticale fundamentale 0 puncte : nu utilizeaza corect structuri lingvistice uzuale
- vocabular 5 puncte
5 puncte : utilizeaza un vocabular bogat, adecvat
3 puncte : utilizeaza un vocabular limitat, partial adecvat
0 puncte : utilizeaza un vocabular restrans, inadecvat
- pronuntie, intonatie, fluenta 5 puncte
5 puncte : expunere fluenta, corecta (cu foarte putine/fara greseli), expresiva 3 puncte : expunere fluenta, in general, cu unele greseli de pronuntie si intonatie 0 puncte : expunere ezitanta, cu multe greseli de pronuntie si intonatie, care afecteaza intelegerea mesajului

SUBIECTUL II - 45 puncte
Se evalueaza exprimarea orala (monolog oral) 45 puncte
(capacitatea de a exprima idei / un punct de vedere personal, motivat; pertinenta ideilor)
- tratarea completa a subiectului, conform cerintei 10 puncte
(prezentare / relatare /descriere / comentariu / exprimarea unui punct de vedere personal / argumentare)
10 puncte : respecta cerinta in totalitate 5 puncte : respecta partial cerinta 0 puncte : nu respecta cerinta
- continut de idei 10 puncte
(pareri / idei pertinente, interesante, originale; exemple relevante, cu referiri la viata cotidiana / la experienta personala )
10 puncte : raspuns corect, complet, convingator; pareri / idei pertinente, interesante, originale; exemple relevante, adecvate 5 puncte : raspuns partial corect, incomplet; pareri /idei cu unele elemente de originalitate; exemple partial relevante / adecvate 0 puncte : raspuns incorect, incomplet, neconvingator;
exemple nerelevante / inexistente
- prezentare / expunere 10 puncte
10 puncte : discurs clar, structurat si coerent 5 puncte : discurs usor confuz, vag structurat, repetitiv 0 puncte : discurs confuz, nestructurat, incoerent
- corectitudine gramaticala 5 puncte
5 puncte : utilizeaza corect structuri de limba variate si cuvinte de legatura 3 puncte : utilizeaza partial corect structuri gramaticale fundamentale 0 puncte : nu utilizeaza corect structuri lingvistice uzuale
- vocabular 5 puncte
5 puncte : utilizeaza un vocabular bogat, adecvat
3 puncte : utilizeaza un vocabular limitat, partial adecvat
0 puncte : utilizeaza un vocabular restrans, inadecvat
- pronuntie, intonatie, fluenta 5 puncte
5 puncte : expunere fluenta, corecta (fara /cu foarte putine greseli), expresiva 3 puncte : expunere fluenta, in general, cu unele greseli de pronuntie si intonatie 0 puncte : expunere ezitanta, cu multe greseli de pronuntie si intonatie, care afecteaza intelegerea mesajului

Din oficiu: 10 puncte TOTAL: 100 puncte
NOTA:
- Ambele subiectele sunt obligatorii.
- Se acorda din oficiu 10 puncte.
- Timp de pregatire: 15-20 minute.
- Timp de expunere: 10-15 minute.